Edukacja włączająca w terapii autyzmu
Zanim dziecko z autyzmem trafi do szkoły, czy to masowej, czy specjalnej, trzeba je do tego przygotować. Dziecko rozpoczynając naukę w klasie powinno umieć siedzieć w ławce, patrzyć na nauczyciela, mieć pewne umiejętności społeczne. Bez wcześniejszej terapii, nawet umieszczenie w małej, kilkuosobowej grupie, może się nie udać. Rodzice powinni mieć tego świadomość. W naszym przedszkolu wszystkie dzieci są włączane do grupy rówieśniczej.
Dzieci, u których autyzm jest sprzężony z niepełnosprawnością intelektualną, oprócz intensywnej terapii indywidualnej, są uczone pracy w parze lub małej grupie, w ramach zajęć w przedszkolu specjalnym. W miarę swoich możliwości uczestniczą również w różnych imprezach integracyjnych, organizowanych wspólnie z Przedszkolem Bajkowa Akademia.
Dzieci z autyzmem, będące na granicy normy intelektualnej, w miarę robionych postępów, są stopniowo wdrażane do grupy rówieśniczej.